cheesecake with red currants

13:27

Dziś chciałabym podzielić się z Wami przepisem na sernik, który urozmaicony został o czerwone porzeczki :-) Zaczynajmy!




Składniki
  •  300g herbatników (użyłam czekoladowych)
  • 90g masła
  • 40g czekolady (najlepiej ciemnej)
  • 1kg twarogu sernikowego
  • 4 jaja
  • 250g cukru
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 150g białej czekolady (wyjątkowo użyłam mlecznej - zapomniałam kupić białą. Ach, ta skleroza :p)
  • ok. 300g czerwonych porzeczek
Proporcje przygotowane na ok. 22 centymetrową tortownicę. 


Przygotowanie

1. Herbatniki rozdrabniamy za pomocą blendera.




2. Ciemną czekoladę łamiemy na kawałki i rozpuszczamy razem z masłem do połączenia się składników.



3. Rozpuszczoną czekoladę łączymy z rozdrobnionymi herbatnikami dokładnie mieszając.

4. Masę ciasteczkową przekładamy do wyłożonej wcześniej papierem tortownicy i wyrównujemy łyżką. Pamiętajcie o tym, żeby boki blachy w miarę możliwości również były pokryte masą. Całość wstawiamy do lodówki na 20 minut.

5. Białą czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, odstawiamy do przestygnięcia (pamiętajcie, aby nie wystygła całkowicie, bo stwardnieje i trzeba będzie rozpusczać ją ponownie...).

6. Ser łączymy z jajami na gładką masę.

7. Porcjami dodajemy mąkę ziemniaczaną i cukier, ciągle mieszając. 


8. Na końcu wlewamy do powstałej masy białą czekoladę. 

9. Połowę naszego mazidła wylewamy na ciasteczkowym spodzie. Układamy na serowej masie 1/2 umytych porzeczek, po czym wylewamy na nie jej pozostałość. Powtarzamy układanie porzeczek na wierzchu ciasta. 

Pieczemy w temp. 160°C, przez około godzinę.  Po upieczeniu studzimy przy otwartym piekarniku, aby nasz sernik nie opadł.



Podsumowanie

Skala trudności (1-3):     2
Czas:   przygotowanie 45 min. + 60 min. pieczenie
Kalorie: 1 porcja to ok. 320 kcal
Koszt: 1 porcja to ok. 2,80 zł







Oczywiście zamiast czerwonych porzeczek możecie użyć dowolnych owoców. Pamiętajcie jednak, że nie wszystkie będą tutaj pasować 'smakowo'. Te, których ja użyłam, nadają sernikowi fajnego, kwaskowego posmaku, dzięki czemu nie jest on bardzo słodki. POLECAM z ręką na sercu :-) Dajcie znać, czy Wam smakuje, jeśli któraś z Was upiekła!

You Might Also Like

19 komentarze

  1. O jakie pyszności, a ja akurat na diecie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. thanks for sharing..i want to try to make it

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham serniki i choć sama ich niestety nie piekę to jednak zawsze chętnie sięgam po kawałek więc Twój bardzo chętnie bym zjadła. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo smacznie, muszę wypróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak nie przepadam za sernikami, tak ten Twój wygląda niezwykle apetycznie. szczególnie te porzeczki mnie zaintrygowały i chociaż pewnie sama go nie zrobię, to przepis na pewno podrzucę mamie mojego chłopaka, bo ona uwielbia piec takie rzeczy. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie ! :) Pierwszy raz spotykam się z takim przepisem na sernik, na pewno wypróbuję ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno upieke! :) uwielbiam serniki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pysznie :) kiedyś wybróbuję ! :)

    http://izabielaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo pyszota <3 <3

    Pozdrawiam http://www.fashionmint.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. o mniam, ale pychota
    16lipca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój krzaczek z czerwonymi porzeczkami się ugina, więc już wiem co z nimi zrobię! Dzięki za przepis, wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ostatnio marzy mi się sernik ale taki wyjątkowy, ten będzie w sam raz! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ mi narobiłaś apetytu! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam ochotę na to ciasto :)
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam serniki! Na pewno spróbuje tego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli Obserwujesz - daj znać.
Nie oferuj mi "obs za obs" - odwiedzam każdego Komentującego i jeśli Twój blog przypadnie mi do gustu - na pewno dodam go do swojej listy czytelniczej :)

Rights

All of the blog contents are my property. You are not allowed to copy them without my permission.